dimecres, 16 d’abril del 2014

Haibike revolució elèctrica

Haibike bicicleta electrica d'enduro DHT'imagines rodar a la mateixa velocitat que els professionals de la Copa del Món de bicicleta de muntanya o de carretera ? T'imagines poder pujar rampes impossibles com si fossis un corredor professional ? T'imagines que el doctor t'ha prohibit la bici per una lesió al genoll o al cor o senzillament perquè t'has fet gran i algú t'ofereix una segona oportunitat ? Les bicicletes  elèctriques, com la Haibike, ja són una realitat que portaran la felicitat a molts bikers .

La haibike és una autèntica BTT elèctrica , encara que quan parlem d'aquest tipus de bicicleta sempre entenem que estem parlant d'una bicicleta amb pedaleig assistit , és a dir , una bicicleta que ens ajuda només si nosaltres pedalem .

L'evolució que han patit aquests tipus de motors en els últims temps , especialment amb l'entrada en escena de la firma Bosch , ha estat brutal , i això ha provocat a més que els fabricants es bolquin en la fabricació de nous models i no només específics de ciutat o passeig , sinó autèntiques bicicletes de muntanya i carretera . Haibike , que és una de les que més fort ha apostat per la bicicleta  elèctrica  amb  models de trekking , carretera, muntanya... entre els que s'inclouen models de doble suspensió de 140 mm de recorregut ! 

D'on surt això?
No estem davant d'un monstre al qual se li ha acoblat un motor, un experiment de dubtós futur o un prototip per sondejar el que ofereix el mercat . És una bicicleta construïda al voltant d'un dels millors motors que actualment ofereix el mercat i dissenyada per Haibike , una de les millors factories d'Alemanya (pertany al tot poderós Accell Group) . Estem davant d'una bicicleta d'excel•lents acabats .  A Espanya , Haibike està distribuït per Winora i Triskel 365

Això és realment una bici ?
Un sí rotund . Si no pedales , no funciona . Aquí no hi ha un comandament de gas o un gallet ( està prohibit per normativa ) ; si no li dónes a les cames , la bici no camina i el motor no t'ajuda . Ofereix quatre nivells de potència : eco , tour , sport i turbo , que t'ajudaran en funció del que tu demandes ; a més força que facis , més ajuda reps . A diferència d'altres unitats d'altres fabricants , en aquest cas el motor és central i està ubicat on aniria la caixa de pedals , així que el repartiment de pesos queda molt ben compensat en una zona central i baixa , i el lliurament de potència es realitza de la mateixa forma i posició que en una bicicleta convencional .

Haibike bicicleta elèctrica de carretera race
Fas exercici amb ella ?
Sí , tornem a repetir el mateix , estem davant d'una bicicleta amb ajuda, però una bicicleta al cap i a la fi. És clar que fas menys exercici que amb una convencional , però tampoc et confiïs ; és a dir , et cansaràs tant com tu vulguis . De qualsevol manera escull, el motor t'ajuda quan tu més li demanes , però si constantment jugues a  pujar tot tipus de rampes a la màxima velocitat possible , resultarà que al final faràs moltes més cames del que t'imagines! . En mode Eco , per exemple , l'ajuda és mínima i hem de tenir en compte que estem davant d'una bicicleta de gairebé 20 quilos .

Qui compra una bicicleta així?
És curiós com la gent pregunta per aquesta bicicleta i alhora “ofèn” en ser avançat a tota velocitat en el moment de màxim esforç . Les bicicletes elèctriques  ténen com potencials compradors ; persones amb problemes de cor que no puguin pujar molt de pulsacions , persones amb problemes de genolls o lesions similars que no puguin fer esforços , persones grans que vulguin seguir gaudint de la muntanya i la bicicleta , persones que la utilitzen com a mitjà de transport en el camp , persones que no poden seguir als seus companys / es de sortida i no volen quedar-se fora del grup , etc .

Qui més es compraria aquesta bicicleta ?
bosch monitor Haibike bicicleta elèctrica
Durant els nostres tests hem comprovat la durada de la bateria en llargues sortides, combinant totes les modalitats. La jornada en què no jugàvem a les combinacions, sinó a comprovar la durada en cada mode , vem provar l'opció turbo. I sabeu el què va passar ? , Que ens ho vam passar d'allò més bé . Se'ns van trencar els esquemes , descobrim una nova bicicleta , i sobretot una nova forma de fer mountain bike , barreja de bicicleta i moto . Un estil de sortida en la qual preval més la conducció que la pura resistència i força física , en la qual busquem més l'habilitat per superar obstacles i trialeres de pujada que una sortida convencional de molts quilòmetres. En realitat seguim al peu de la lletra la publicitat de Haibike, que la mostren com una bicicleta diferent per superar els límits i trencar els esquemes del que és convencional . Tenen raó .

 Què passa, quan no pedalem ?
Que no avances . El motor no s'activa fins que tu no pedales i sempre ho fa d'una manera suau , sense estrabades . Tampoc s'activa sense l'ordinador principal i tampoc funciona si li treus el sensor de la roda posterior que activa el motor . 

Quina velocitat podem aconseguir ?
Tanta com capacitat tinguin les cames , però tingues en compte que el motor deixa d'ajudar quan
Haibike Bicicleta elèctrica de muntanya xduro pro
arribes els 25 km / h . A aquesta velocitat es desconnecta perquè entén que no necessites ajuda . I no s'equivoca mai ...

Quant dura la bateria ?
Aquesta és la pregunta del milió amb multitud de respostes . Ja que el motor com més ajuda, més consumeix . El consum de bateria és molt variable . En la manera tour i en un traçat de fortes pujades i baixades , arribem a fer 65 km, però si és en pla, poden ser molts més . En mode turbo, pots arribar a fer 45 km en un circuit exigent. Quan la bateria s'està esgotant la seva última ratlla de reserva , ella mateixa baixa la potència per allargar la seva vida. 

I quan s'acaba , què passa ?
Que hauràs de pedalar sobre una bicicleta de gairebé 20 quilos . Així que poc a poc i bona lletra .

Quant triga a carregar?
Senzilla pregunta : Unes 2 hores 40 minuts , des de 0 fins a la càrrega completa .

El pes ?
Es mouen la gamma mitja el voltant dels 19.900 grams sense pedals i amb bateria , que té un pes de 2.580g. És un pes considerable que sorprenentment no notarem mentre el motor ens ajudi . Això sí , quan hem de posar peu a terra i aixecar a pes per superar un obstacle , necessitaràs estar fort de braços . També has de tenir en compte que la frenada s'allarga a causa del major pes .

Si es mulla , què passa ?
Res . El sistema és completament estanc . Exigeix la mateixa cura que una bicicleta convencional : no rentar a pressió , mantenir ben greixada i ajustada la transmissió i 

Passat per la botiga de Triskel 365, informa’t d'aquest models i també de les bicicletes elèctriques de les nostres marques  KTM, Lapierre, Bergamont i BMC

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada